Gå til innhold Globalmeny Forsiden
aker-flyfoto

Verdal kommune digitaliserer utsendelse av faktura

Vi gjennomgår våre tjenester med sikte på økt bruk av digitale verktøy, og starter nå med digitalisering av utgående faktura til kunder.

Dette gjøres for å effektivisere og redusere kostnader. Vi starter nå med digitalisering av utgående faktura til kunder.

Hvilke konsekvenser har dette for deg?
Den nye løsningen innebærer at alle faktura blir forsøkt sendt digitalt, som Avtalegiro, eFaktura, Vippsfaktura, eller via digital postkasse (Digipost). Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.

Avtalegiro og eFaktura går som tidligere dersom du har avtale på dette med banken din.

Faktura via Vipps
Hvis du er vant til å få faktura i postkassen din, vil du nå kunne få fakturaen som Vippsfaktura.

Dette forutsetter at du benytter Vipps og at du har aktivert tjenesten under Betalingsvalg.

Faktura i Digipost
Hvis du er vant til å få faktura i postkassen din, vil du nå kunne motta fakturaen som digital post i Digipost

Dette forutsetter selvsagt at du allerede har en digital postkasse (Digipost) og at du ikke har reservert deg mot mottak av digital post fra det offentlige.

Klikk på bildet for å se informasjonsvideo om digitale fakturaløsninger



Publisert: 17.12.2018 10:21 Sist endret: 10.01.2019 12:35

Verdal kommune Postboks 24 7651 Verdal Besøksadr: Johannes Bruns gate 2
Tlf: 74 04 82 00 Faks: - E-post: postmottak@verdal.kommune.no
Åpningstid: Man-fre 09:00-15:30 Åpningstid: sentralbord 08:00-15:30 Org.nr.: 938 587 418
Nettredaktør: Ove Haugrud Ansvarlig redaktør: Jostein Grimstad Utviklet av: Sem & Stenersen Prokom AS