Gå til innhold Globalmeny Forsiden
Verdal profilbilde

Arbeidsmiljøutvalget 12.04.2019 - PS 15/19 Orientering - Drøftinger i henhold til AML § 9-2 kjørebok Caradmin

Saksbehandler : Trond Selseth

Arkivref : 2019/1322 - /

Saksgang
UtvalgMøtedatoSaksnr.
Arbeidsmiljøutvalget 12.04.2019 15/19

  

Arbeidsmiljøutvalgets leder sitt forslag til vedtak: 
Saken tas til orientering.
 
Vedlegg: 
Drøftingsprotokoll datert 1.4.19.
 
Andre saksdokumenter (ikke vedlagt):
Ingen

Saksopplysninger:
Verdal kommune har anskaffet CarAdmin som er elektronisk kjørebok som bl.a. brukes til kjøretøyfordeling, kjøretøypooling, reservering og oppfølging. Det blir også registrert hvem som kjører bil og hvor bilen har kjørt. Når arbeidsgiver bruker teknologi til å samle inn opplysninger om kjøretøy og opplysninger om den enkelte ansattes bruk av kjøretøyet er det et overvåkningstiltak. For at overvåkningstiltak skal være lovlig må en rekke krav være oppfylt, bl.a. drøfting med tillitsvalgte, jfr. AML § 9-2.

Drøftingsmøte ble gjennomført 1.4.19 og protokoll følger vedlagt.
 
Vurdering: 

  
  Til toppen av siden





Publisert: 06.12.2011 08:10 Sist endret: 05.02.2021 14:36
Verdal kommune Postboks 24 7651 Verdal Besøksadr: Rådhusgata 2
Tlf: 74 04 82 00 Faks: - E-post: postmottak@verdal.kommune.no
Åpningstid: Man-fre 09:00-15:30 (15:00 i juli) Åpningstid: Tlf. 08:00-15:30 (15:00 i juli) Org.nr.: 938 587 418
Nettredaktør: Ove Haugrud Ansvarlig redaktør: Geir Olav Jensen Utviklet av: Sem & Stenersen Prokom AS