Utvalg : Verdal arbeidsmiljøutvalg
Møtested : Kommunestyresalen, Verdal rådhus
Dato : 05.02.2018
Tid : 13:00 -
Sakliste som PDF - Protokoll som PDF
Ellers møtte
Navn | Stilling | Merknad |
Tove Sveberg |
ANT HMS & Bedriftshelse AS |
|
PS 01/18 Godkjenning av innkalling og sakliste
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Leder fremmet følgende forslag til vedtak:
Innkalling og sakliste ble godkjent.
Ved votering ble forslaget enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Innkalling og sakliste ble godkjent.
PS 02/18 Godkjenning av møteprotokoll fra siste møte
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Leder fremmet følgende forslag til vedtak:
Møteprotokoll fra 06.11.2017 godkjennes.
Ved votering ble forslaget enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
PS 03/18 Valg av leder og nestleder til AMU Verdal 2018
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Følgende forslag kom fram i møtet:
- Leder: Christian Floan Aalberg
- Nestleder: Lise Heggdal
Ved votering ble forslagene enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Arbeidstakersiden skal inneha ledervervene i AMU for 2018.
Som leder for arbeidsmiljøutvalget i Verdal for 2018 velges: Christan Floan Aalberg.
Som nestleder for arbeidsmiljøutvalget i Verdal for 2018 velges: Lise Heggdal.
PS 04/18 Trafikksikkerhetsutvalget Verdal kommune - årsmelding for 2017
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
AMU sin leder fremmet følgende forslag i møtet:
Arbeidsmiljøutvalget tar saken til orientering.
Ved votering ble forslaget enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Arbeidsmiljøutvalget tar saken til orientering.
PS 05/18 Bedriftshelsetjenesten ANT HMS og Bedriftsledelse AS - Presentasjon av årsrapport
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Årsrapporten ble presentert under møtet.
Ved votering ble forslaget til vedtak enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Arbeidsmiljøutvalget tar saken til orientering.
PS 06/18 Rutine for saksbehandling av mottatte varsler
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Forslag til vedtak ble enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Rutine for saksbehandling av varsel tas til orientering.
PS 07/18 Sykefraværsstatistikk 3. tertial 2017 - AMU 2017
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Forslag til vedtak ble enstemmig vedtatt.
VEDTAK:
Arbeidsmiljøutvalget tar rapportering om sykefravær fra 3.tertial 2017 til orientering.
PS 08/18 Orienteringer 
Saksprotokoll i Verdal arbeidsmiljøutvalg - 05.02.2018
BEHANDLING:
Omstillingsprosessen i forbindelse med skolenedleggelse. Orientering v/Virksomhetsleder John Olav Larsen.
Det er 3 skoler i Verdal som skal legges ned, jfr. skolestruktursaken. Den første, Volden skole, legges ned fra 1. august 2018, og elevene overflyttes til Vuku oppvekstsenter. Ingen ansatte ved Volden skole skal sies opp, de skal omplasseres i Verdal kommune. Det er laget en «håndbok», sammen med tillitsvalgte. Dette er en oppsummering av det regel og avtaleverk som finnes. I tillegg er det laget en prosess og tidsplan for Volden skole, se vedlegg under, utdelt i møtet. Verdal kommune vil utnytte kompetansen til hver enkelt ansatt fra Volden skole, og han/hun vil bli innplassert med det som grunnlag.
Prosessen rundt avvikling av ISK/nye Verdal v/ Rådmann Jostein Grimstad.
Innherred samkommune ble nedlagt fra 01.01.2018. Flytteprosessen har gått bra. §27 selskapene er oppe og går. Det har vært arrangert styremøte i de 3 selskapene og daglig lederrollen er besatt i alle selskap. 2 ansatte på personalområdet, og 3 stk. fra Dokumentsenteret har kommet til. Økonomisjef og 1 økonomirådgiver er på plass. Økonomirådgiver nr. 2 er snart på plass. Disse, sammen med Folkehelsekoordinator/samfunnsplanlegger, har kontorsted i 1 etasje, der økonomi holdt til tidligere. Leder for det nye Arkiv og servicekontoret starter opp i nærmeste fremtid og Personalsjef/HMS skal lyses ut snart.
Hovedverneombud Trine Wågø Olsen
opplyste om at fristen for innlevering av ferdig HMS/IA plan er 1.mars. Planen kan pr. i dag, sendes til Sølvi Melvold, som tidligere. Det er viktig at informasjon om lederendringer blir gjort i Compilo. Dette for at meldinger om avvik skal komme fram, og komme fram til rett person. Melding om dette kan sendes til Trine.


