Rådmannens innstilling:
Komite for Plan og samfunn tar saken til orientering
Vedlegg:
Tilstandsrapport og handlingsplan for kommunens bygg
Andre saksdokumenter (ikke vedlagt):
Ingen.
Saksopplysninger:
I forbindelse med budsjettbehandlingen for 2014 ba Verdal kommunestyre om en tilstandsrapport for den kommunale bygningsmasse. Rapporten skulle inneholde en handlingsplan for vedlikeholdet i planperioden (2014-17).
Handlingsplanen for vedlikehold er lagt fra 2014-2019, dvs utvidet med to år. Det er bedre å se på vedlikeholdsplaner i noe lengre perspektiv. I praksis vil denne planen gjelde i fem år – fra 2014 – når den blir lagt fram på slutten av året.
Saksbehandler orienterte i mai Komite Plan og samfunn om arbeidet, oppbygging og innhold i planlagt rapport.
Sentralt i rapporten er bygningsareal for kommunale bygg, investeringer som vi har gjort og planlegger, behovet for reserver til uforutsette tiltak og vedlikeholdsbehovet på bygningsmassen. Vedlikeholdsbehovet må ses opp i mot alderen på byggene.
