Kommunale gebyrFaktura Nå kan du velge å få månedlige fakturaer på kommunale gebyrer: Skjema for månedlig fakturering Tilkoblingsgebyrer og årsgebyrer på vann og avløp Se oversikt over alle gebyrer Du kan sjekke gebyrer ved å scrolle nedover i denne visningen: Ofte stilte spørsmål og svar Hvor ofte kommer det faktura på kommunale gebyrer i Verdal kommune? Kommunale avgifter sendes ut 3 ganger i året: 1. termin gjelder for januar, februar, mars og april, den sendes ut i februar og har betalingsfrist 20. mars. 2. termin gjelder mai, juni, juli og august, den sendes ut i mai og har betalingsfrist 20. juni. 3.termin gjelder september, oktober, november og desember, den sendes ut i august og har betalingsfrist 20. september. Ettersom de kommunale avgiftene sendes ut tre ganger i året blir gebyrene også delt i tre. Med unntak av feiegebyr, den betales i sin helhet på termin 1. Nå kan du også selv velge om du ønsker å få fakturaene månedlig. Hva betaler jeg for? Du betaler for vannforsyning og avløpshåndtering (dersom du er koblet til de kommunale anleggene), feiing og tilsyn av piper og eiendomsskatt. Hvorfor er beløpet på fakturaen forskjellig fra i fjor? Det er endringer i prisene på de kommunale avgiftene fra i fjor til i år. Det kan også være vedtatt endring i promillesats på eiendomsskatten. Tidligere innbetalt forskudd vann- og/eller avløpsgebyr blir avregnet på termin 1 og kan påvirke beløpet både negativt og positivt Jeg har akkurat kjøpt eiendommen – skal jeg betale for perioden før overdragelse? Eiendomsmegler skal være behjelpelig med å foreta avregning mellom selger og kjøper ved overtagelse av eiendom. Dersom du har spørsmål, ta kontakt med megleren. Jeg har solgt og eier ikke lenger den aktuelle eiendommen. Eierforhold blir jevnlig oppdatert etter at eierskiftet er tinglyst i grunnboken. Det er eiendomsmegler som foretar avregning mellom kjøper og selger ved salg av eiendom. Dersom du har spørsmål, ta kontakt med megleren. Er det mulig å få avtalegiro? Dette oppretter du i egen nettbank. Bruk KID-nummeret på siste faktura. Er det mulig å få e-faktura? Dette oppretter du i egen nettbank. Bruk efakturareferansen som er de 8 første sifre i Kid- nummer. Har du flere spørsmål, så kan du kontakte Servicekontoret på telefon 74 04 82 00 eller ved å sende e-post til kommunen.