Hva er en trygghetsalarm?
Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Verdal kommune kommune, og styres av hjemmetjenesten.
Alarmen er på størrelse med et armbåndsur. Du bærer den på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp hvis akutt behov oppstår
Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til ett responssenter som besvarer ditt anrop, og varsler hjemmetjenesten
Røykvarsler kobles til trygghetsalarmen.
Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen
Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
- Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
- Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon
Slik søker du
Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende
Søk om helse og omsorgstjenester (PDF, 96 kB)
Skjema sendes til:
Verdal kommune v/Koordinerende enhet
Postboks 24
7651 Verdal
Her kan du lese mer om trygghetsalarm (PDF, 81 kB)
Hva koster det?
Priser