Hva er en trygghetsalarm?
Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Verdal kommune kommune, og styres av hjemmetjenesten.
-
Alarmen er på størrelse med et armbåndsur. Du bærer den på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp hvis akutt behov oppstår
-
Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til ett responssenter som besvarer ditt anrop, og varsler hjemmetjenesten
-
Røykvarsler kobles til trygghetsalarmen.
-
Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
-
Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen
-
Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
- Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
- Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon
Slik søker du
Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende
Søk om helse og omsorgstjenester (PDF, 328 kB)
Skjema sendes til:
Verdal kommune v/Koordinerende enhet
Postboks 24
7651 Verdal
Her kan du lese mer om trygghetsalarm (PDF, 81 kB)
Hva koster det?
- Abonnement pr. år, brukere med inntekt under 2 G, kr. 3278,-
- Abonnement pr. år, brukere med inntekt over 2 G, kr. 3815,-