Digital kommunevert og bookingløsning

Nå møter innbyggerne i Verdal en digital kommunevert når de kommer til rådhusområdet. Kommuneverten er en selvbetjent besøksregistreringsløsning som både effektiviserer og gjør det enklere for de som allerede har en avtale.

Det er plassert én skjerm på hver lokasjon i rådhusområdet - rådhuset, Helsesenteret og Herredshuset.

Den selvbetjente løsningen er tilpasset både bemannede og ubemannende resepsjoner. Vår kommunevert vil ikke erstatte Servicekontoret, men kommer i tillegg til dette. Du vil fortsatt møte kommunens serviceinnstilte ansatte hver ukedag mellom klokken 09:00 og 15:00, slik at du enkelt får den hjelpen du trenger når du henvender deg hos oss.

Hvordan fungerer kommuneverten?

Avtalt møte

Kommunevert - Klikk for stort bilde

De som har et avtalt møte, trykker “Jeg har avtalt møte”, og registrerer seg med navn og telefonnummer. Den de har avtalt møte med får en SMS om at vedkommende har kommet, og kan dermed hente inn vedkommende til møtet/avtalen.

Ikke avtalt møte

For de som ikke har avtalt møte, trykker “Ikke avtalt møte”, og får da beskjed om å henvende seg hos Servicekontoret.

Evakuering

Besøkende som har registrert seg via kommuneverten og som fortsatt befinner seg i byggene ved en eventuell brannalarm, vil få SMS-varsel med beskjed om å forlate bygget og møte opp ved evakueringsområdet.

Booking av møter

Løsningen kan sees i sammenheng med bookingtjenesten som finnes på kommunens hjemmeside. Her kan innbyggere enkelt bestille møte med for eksempel saksbehandler på byggesak eller startlån, for deretter å registrere seg på kommuneverten når de kommer til møtet.

Saksbehandlere - Verdal kommune

Brukervennlighet

Som med alle nye løsninger trengs det litt tid på å få det optimalt.

Gi oss gjerne en tilbakemelding om du opplever noen feil eller mangler. Ta kontakt med Servicekontoret, eller send en e-post til servicekontoret@verdal.kommune.no.

Kommunevert - Klikk for stort bilde