Innherred interkommunale legevakt flytter 18. oktober

Fra og med 18. oktober og antatt fram til og med sommeren 2024 flyttes den interkommunale legevakta (Frosta, Levanger, Verdal og Inderøy) til midlertidige lokaler ved Innherred Helsehus, Helge Ingstads veg 1, Røstad på Levanger.

Viktig informasjon fra og med flyttedag onsdag 18. oktober 2023:

1. Samme telefonnummer 116117 skal benyttes for kontakt med legevakt ved behov for øyeblikkelig hjelp hele døgnet. Det vil det også være i fortsettelsen!
  2. Viktig på flyttedagen: Vi vil ha nedsatt kapasitet på telefonmottak den 18. oktober kl. 08.00 – 18.00.

Minner derfor om det som alltid gjelder: Hvis du trenger hjelp på dagtid, skal du først ringe fastlegen eller fastlegekontoret du hører til. Fastlegen vurderer hvor mye det haster, og kan vanligvis gi deg en time samme dag hvis situasjonen krever det. Kontakt alltid fastlegen om det gjelder sykemelding, fornying av resept, varige og kjente plager.

Hvis dere ikke oppnår kontakt med fastlegekontoret og det haster – ring 116117 eller 113.

1. Som før; ring først for vurdering og avtale og ikke bare møt opp uten avtale uten at det foreligger særlig grunn for dette! Vi har også mulighet til å benytte video etter avtale med pasient/innringer via mobil, som ytterligere hjelp til vurdering.
  2. Dere finner oss ved Innherred Helsehus, Helge Ingstads veg 1 i lokalene til Røstad legesenter. Følg skilting!
  3. Samme inngang som hovedinngangen til Innherred helsehus og venterom inn til venstre når dere kommer inn. Gode gratis parkeringsmuligheter utenfor. Betalingsterminal for området benyttes ikke under legevaktas åpningstid!
  4. Kun de som har fastlegen sin ved Røstad legesenter, skal kontakte de direkte. De har ikke ansvar for øyeblikkelig hjelp ut over for sine egne pasienter.

På vegne av IIL IKS
Daglig leder Peter Daniel Aune